نخستین مرکز جامع درمان معتادان بهبودیافته در کرمان افتتاح شد

فردای کرمان – گروه جامعه: نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته‌ در استان کرمان همزمان با ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته کشور افتتاح شد


به گزارش فردای کرمان
به گفته‌ی مدیرکل بهزیستی استان کرمان این مرکز که مخصوص مردان است، بازتوانی افراد طی سه مرحله انجام می‌شود. افراد برای درمان چهار ماه در مرکز اقامت دارند، بعد از آن ۱۵ روز درمان سم‌زدایی انجام می‌شود و مرحله‌ی بعد، شامل سه‌ونیم ماه اقامت برای درمان‌های روانشناختی، حرفه‌آموزی و تغییر رفتار است.
وی گفت که ظرفیت این مرکز ۶۰ نفر است و در حال حاضر ۵۴ مددجو تحت درمان قرار دارند.
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در آیین افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان بهبودیافته‌ استان کرمان که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به‌صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به این‌که مرکز مذکور مخصوص آقایان است، بیان کرد: «این مرکز ظرفیت نگهداری ۶۰ نفر را دارد که در حال حاضر ۵۴ مددجو در این مرکز تحت درمان هستند».
عباس صادق‌زاده افزود: «برای راه‌اندازی این مرکز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سوی بخش خصوصی و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بهزیستی استان کرمان بابت تجهیزات درمان و بازتوانی معتادین تخصیص داده شده است».
وی با اشاره به این‌که افراد برای درمان در این مرکز چهار ماه اقامت دارند، گفت: «بعد از این مدت نیز ۱۵ روز درمان سم‌زدایی انجام می‌شود».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که افراد تحت درمان در مرحله‌ی بعد سه‌ونیم ماه اقامت برای درمان‌های روانشناختی، حرفه‌آموزی و تغییر رفتار را در این مرکز سپری می‌کنند، ادامه داد: «بعد از ترخیص نیز هفته‌ای سه جلسه‌ی دو ساعته برای مشاوره و راهنمایی افراد برگزار می‌شود».
صادق‌زاده با بیان این‌که هزینه‌ی هر فرد در این مرکز در طول یک‌سال ۲۴میلیون تومان می‌شود، اظهار کرد: «از این هزینه‌ها در ماه اول ۶۰ درصد، در ماه دوم ۷۰ درصد، در ماه سوم ۸۰ درصد، در ماه چهارم ۹۰ درصد و از ماه پنجم به بعد صددرصد هزینه‌ها توسط بهزیستی پرداخت می‌شود».
وی افزود: «با توجه به درمان‌های در نظر گرفته شده در طول این مدت احتمال بازگشت معتادان بهبودیافته بسیار پایین خواهد بود و می‌توان گفت که بازتوانی کامل در این مراکز صورت می‌گیرد».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در بخشی از سخنان خود با اشاره به این‌که خلاء این مرکز بسیار مشهود بود، گفت: «درمان‌های موجود تاکنون همه از بالا به پایین بودند و به همین دلیل، نتیجه‌ی مطلوب حاصل نمی‌شد اما در این مرکز کار برعکس انجام می‌شود و مددکاران ما تجارب خود را به سطوح بالا انتقال داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راه درمان ایجاد این مراکز است».
وی با بیان این‌که کادر درمانی این مرکز بسیار حرفه‌ای هستند، افزود: «مرکز کرمان بهترین مرکز در سطح کشور است و کسانی در راس امور قرار دارند که سال‌ها در بحث درمان کار کرده‌اند و یک کار خوب علمی در این رویکرد وجود دارد و خروجی‌های اینجا قطعا از افتخارات ما محسوب می‌شوند». /پ

کد خبر 31006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد